2015. június 24., szerda

Tiramisú

Mindig is tudtam, hogy a bögrések többre is hivatottak, mint 5 perces (elkészítési és elfogyasztási időt is beleszámolva) nasiknak. Jó, arra rájöttünk, hogy bazi laktatóak, így felérnek egy komplett reggelivel (igen, a "makrói" is), könnyű őket ide-oda szállítani magunkkal, ha tudjuk, hogy nem juthatunk adott helyen az igényeinknek megfelelő kajához... Szóval szuperség, az alap ízeken túllendülve mára igyekszem egyre újabb funkciókat is találni Nekik. Azon felül, hogy a múltkori vadashoz "jaj, mi legyen a köret" kérdésen lazán túljutottunk egy bögrés knédlivel, már egy héten belül érkezett az újabb megihletődés (:D): tiramisu(ú?). Azt mindenki szereti.

Itt, ennél a pontnál viszont töredelmesen be kell vallanom, hogy meglehetősen kompromisszumos formában fog elfogyasztásra kerülni nálunk, ugyanis mascarpónéval csináltam. Ezt csupán azzal magyarázom, hogy túl sok amerikai, ketóval kapcsolatos oldalt követek figyelemmel, ők pedig magától értetődően használják a "cream cheese"-t és a mascarpónét is a receptjeikhez. Azt hiszem, nem túlzok nagyot, ha azt mondom: annyira alap, mint nekünk a tojás. Komolyan :D Naszóval, én (mi) úgy döntöttem (-tünk), hogy vállaljuk a kockázatot, és néha napján megengedünk magunknak egy-egy kitekintést az idegen kultúrák világába, távoli konyhák ízeibe. Ennyi.
A jó hír azonban, hogy feltételezéseim szerint készíthető tejtermékmentes, paleó (ketó) verzió is, mégpedig úgy, hogy a mascarpónét totu krémmel helyettesítjük.

!WarningAchtungFigyelemAtención!: csak a látványra mentem, így két bögrényi részre osztottam csak szét a történetet. Ennek kettő eredménye is lett: 1. gyönyörszépen megtöltötte csudaszép bögréimet, 2. egy bögrébe megközelítőleg 840 kalória került. Hupika. Úgyhogy hatalmas önuralommal kell majd a kanalazásnak nekilátnunk, azt hiszem (egyébként ebben az adagban össz-vissz 10 g szénhidrát kap helyet, mellesleg)

2 megjegyzés:

  1. Na de mi kell hozzá, hogy készül a titok??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az oldalon található "kávés bögrés" (http://bogresbuci.blogspot.hu/2015/02/kaves-bogre-capuccino-kremmel.html) sütit készítettem el, azzal a különbséggel, hogy kicsit több kávét és egy ek nyílgyökér lisztet is hozzáadtam. Elkészülte után valamivel több kávéba áztattam, amit felszívott.
      A krém esetemben mascarpone volt, amihez 125gr keményre felvert cocomast, édesítőt, vanília aromát és kb fél deci kávét kevertem.
      A pohárba adagolásnál egy kanál kész süti-egy kanál krém volt az alapelv. A végén belecsorgattam a piskótából kiszivárgott kávét is, ami szépen feltöltötte a réseket. Az egészhez, vagyis négy adaghoz kb 1,5 dl kávét főztem le :)

      Törlés