2015. február 21., szombat

"Kinder tejszelet"

A fénykép ezúttal (sem) sikerült a legtökéletesebbre, de mentségemre szóljon, hogy már késésben voltam és még csak nem is ezt a sütit akartam elkészíteni, így ő amolyan kis szerény "B terv". Szóval vannak ezek a csudálatos tejdesszertek, amiket a hűtőpultban lehet megtekinteni, elmorzsolni felettük pár könnycseppet, majd a távozás mezejére lépni. Őszintén szólva nekem a maxiking meg a pingui szeletek voltak a kedvenceim - amikor még megtehettem - de megfelelő alapanyagok híján úgy döntöttem, a triumvirátus "legprimitívebb" tagjával, a tejszelettel kezdem.





A sütihez:
  • 2 ek kókuszliszt
  • 1 ek útifű maghéj
  • 1 ek kókuszzsír
  • 1,5 ek kakaó
  • 1 db tojás
  • csepp víz
  • eritritol
  • szódabikarbóna, aszkorbinsav
A krémhez:
  • 1,5 ek totu krém
  • 1 ek cocomas
  • 1 ek kókuszzsír
  • édesítő
A sütit a szokásos módon kutyulom, majd rakom be a mikróba 3,5 percre. Amíg sül, készítem a krémet - amibe nagyon fontos a kókuszzsír, mert ettől lesz előbb krémes, majd szilárdabb halmazállapotú (ha van hozzá türelmünk). Miután elkészült és valamennyire ki is hűlt a süti, tetszőleges irányból felszeleteljük és megkenjük a krémmel. Igazándiból azért is ezt a képet választottam végül, mert ezen jön ki a legjobban a minta. Nekem legalábbis nagyon megtetszett :)
Ezután jön a legfontosabb rész (már ha az ember olyasmi végeredményt akar, mint a bolti): berakni a hűtőbe/ha elég alacsony a lakás hőmérséklete, félretenni. Kb 20-30 perc elég kell, hogy legyen a krémnek, de bevallom őszintén, ezt a fázist ma kihagytam :) 
(Túl sok idő a hűtőben árthat a tészta puhaságának, úgyhogy érdemes kísérletezni, hol a legjobb "kihűteni".)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése