2015. február 20., péntek

Citromos "lemon loaf" bögrés - az abszolút kedvenc

Mindig is rajongtam a citromos ízesítésű dolgokért: kb a 12. szülinapomig mindig a dédi-féle citromtortát kértem, ha fagyit eszem, mindig legalább egy gombóc citromos, az üdítőkből héjastul-mindenestül kiettem az összes citromot, ami az asztaltársaságnak volt... és akkor valamelyik karácsonykor anyukám előállt ezzel a citromos álommal, amit ha jól tájékozódtam, a nyugati világban a starbucksos "lemon loaf" süteményként ismernek. Persze ez a közelmúltig liszttel és porcukros mázzal készült, ezért egy csalfa pillanatig úgy állt a helyzet, hogy új életünkbe már nem hozhatjuk magunkkal. Aztán beindult nálam ez a bögrés-láz, és valamelyik nap (elsőre) sikerült összehoznom a tökéletes, paleo változatát a híres sütinek. Hálelúja! Ennek örömére ma újra elkészítettem :)



  • 2 ek kókuszliszt
  • 1 ek nyílgyökér liszt
  • 1 ek útifű maghéj
  • Fél (bio) citrom leve és reszelt héja
  • 1 db tojás
  • 1 ek kókuszolaj
  • 2 kk eritritol
  • szódabikarbóna, aszkorbinsav
A megolvasztott kókuszolajhoz hozzáadtam citromlé 3/4-ed részét és az útifű maghéjat. A száraz összetevőket elkevertem, ráütöttem a tojást, majd hozzáadtam a citromos-olajos masszát és ráreszeltem a citrom (megmosott!) héját. Mikróban 600W-on 3,5 percig sült. Ezalatt volt időm megcsinálni a cukormázat meg kisütni egy fél palacsintát Hugicának.
A cukormázhoz használtam fel a maradék citromlevet, meg annyi eritritolt, hogy szép sűrű legyen. Talán cseppentettem hozzá még egy kis kókuszolajat is. (Sajnos nincs itthon por alapú, azzal sokkal homogénebb mázat lehet azért csinálni - porítgatni nem nagyon volt türelmem, de így is megállta a helyét:)

Amíg kisütöttem a maradék gyógy-palacsintát, egész szépen megdermedt a máz, ami olyan jó citromosra sikerült, hogy a végén alig győztem sajnálkozni, hogy elfogyott.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése