2015. február 20., péntek

Csilis csokicsoda


Szóval már egy ideje nagyon birizgálta a fantáziámat az az üveg chili pehely, amit a múltkor vettünk még a sütőtök krémleveshez. Már az "alap" sütiket mind elsütöttem (haha), úgyhogy szükségem volt valami újra... különlegesre...extravagánsra. Tény, hogy az ízkombinációval nem találtam fel a meleg vizet, hiszen már rég létezik a csilis csoki, de kijelenthetem, hogy bögrés sütiben is tökéletesen működik. Nem torokkaparóan csípős, hanem inkább a második-harmadik falat utóízével jön meg a csilivarázs. Állítólag, mert "megrendelésre" készült, úgyhogy én csak az első falat jogán kialakult tapasztalataim nyomán tudok nyilatkozni. Egy szó mint száz, bekerülhet a repertoárba.
  • 2 púpos ek kókuszliszt
  • 1,5 ek kakaópor
  • 1,5 kk eritritol
  • 1 db tojás
  • 1 kk útifű maghéj
  • 1 ek kókuszolaj
  • szódabikarbóna, aszkorbinsav
  • 1 löttyintés víz
  • ízlés szerint chili pehely (nálam ez 3-4 tekerintést jelentett)
Szokás szerint összekutyultam először a száraz alapanyagokat, majd hozzá a nedveset. Viszont kóstolgatni a szódabikarbóna&aszkorbinsav kombó előtt érdemes. Mikróban 600W-on, 3,5 percig sült. 
A végén egy "kis" csokiszósszal is nyakonöntöttem, a már alapvetően kicsit szottyos, brownie-jellegű sütit. Ehhez két ek kókuszolajat kevertem össze egy ek kakaóporral, egy csepp édesítővel és még egy kis chili pehellyel.

Nyamm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése