2015. február 19., csütörtök

Fahéjas csiga

Oké, tudom ez eléggé sekélyesnek fest majd le ez a kijelentés, de ERRE vágytam egy éve. Ami megjegyzem, egy örökkévalósággal ért fel, ha figyelembe vesszük a fahéjas csiga iránti kiolthatatlan szenvedélyemet. Kalória és minden tekintetben eléggé "emberes" adag lett, de egy ilyen éhgyomri-kardiós reggel után mindennemű bűntudat nélkül lecsúszott :) Ketóban kicsit kompromisszumos a fahéj miatt, de (sajnos) továbbra sem klasszikus mindennapi falatról van szó.
Nade lássuk a receptet:







a tésztához:
  • 1ek kókuszzsír (felmelegítve)
  • 2 púpos ek kókuszliszt
  • 1 csapott ek nyílgyökér liszt
  • 1 ek útifû maghéj
  • víz
  • 1 kk fahéj
  • 1 kk darált mandula
  • 1 tojás
  • 1 kk cocomas
  • 1-1 mk szódabikarbóna & aszkorbinsav
  • 1 kk eritritol

töltelékhez:

  • 1 ek kókuszzsír (felmelegítve)
  • fahéj (ízlés szerint, én pl adtam neki, mert kicsit gyengének találtam)
  • eritritol
  • darált mandula

továbbá: 3 db kicsi-nagy-közepes pogácsaszaggató

Két külön tálkában nagyjából párhuzamosan összekevertem a hozzávalókat (ez azért lesz fontos, mert a töltelék szinte megszilárdult, mire kivettem a sütit). A tésztához közben érzésre lötyögtettem vizet, kicsit szottyosabb, de könnyedebb végeredmény képével a szemem előtt lebegve. Jól lelapogattam a tetejét és 600 watton 3,5 percre betettem a mikróba. Mikor kivettem, tányérra fordítottam és a pogácsaszaggatókkal (a legkisebb igazából almacsumázó) 3 részre szedtem és visszatettem még fél percre. Miután kivettem, belülről kifele haladva megkenegettem és összeillesztettem.

A végén került rá még egy kis cocomas öntetként, de mire azt fotóztam volna, elmászott a természetes fénybeállításom. Ennyi. Azt hiszem, ez kedvenc lesz :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése